Villastadsskolan är en F-6-skola med för närvarande ca 200 elever. Skolan ligger i stadsdelen Kneippen. Skolan byggdes redan 1929 och har en stor och spännande skolgård som inbjuder till lek. En del av undervisningen bedrivs i en paviljong med rymliga, moderna lokaler.

fredag 16 augusti 2024

Veckobrev v.33 årskurs 5

Hej alla vårdnadshavare till elever i årskurs 5!

 

Mitt namn är Jennifer och jag ska få låna era fina barn tills Alexander kommer tillbaka från sin föräldraledighet. Vi har haft två bra första skoldagar där vi har fokuserat på att lära känna varandra och att starta igång hjärnverksamheten efter lovet. Nästa vecka börjar det ordinarie schemat. Jag har gett eleverna en papperskopia av schemat med hem men ni kan också se det i Skola24. Dessa två dagar har även pedagog Maria varit i klassen, vilket hon kommer att vara hela läsåret på deltid. När Maria inte har varit i klassen har vikarie Susanne varit med oss. Susanne kommer att täcka upp i klassen de pass då Maria inte är här under augusti månad.

 

Vi har under torsdagen gått igenom skolans ordningsregler. Dessa skickar jag med hem till er vårdnadshavare idag. Gå igenom dessa med barnen och signera dem. Vi vill ha tillbaka underskrifterna under nästa vecka. Alla elever och vårdnadshavare på skolan ska skriva under ordningsreglerna.

 

Läxor kommer under läsåret att delas ut på onsdagar och återlämnas på onsdagar med start nästa vecka v. 34. Vi kommer att ha engelska glosor, matteläxa samt läsläxa med läslogg.

 

Under idrotten v. 34 och v.35 kommer eleverna att gå till Himmelstalundsbadet och simma. OBS! Glöm ej badkläder.

 

Skolfotografering med endast enskilda foton kommer att ske måndag den 9e september.

 

Alla vårdnadshavare till elever i årskurs 5 är inbjudna till föräldramöte den 29/8 kl. 17:00 där vi först ses i matsalen för gemensam information och träff med rektor Sofia och sedan går till 5:ornas klassrum. Samtliga pedagoger som är kopplade till klassen detta läsår kommer att delta på föräldramötet. Det vill säga jag (Jennifer), Alexander och Maria. Utvecklingssamtalen kommer att ske måndag och onsdag v.43 då Alexander är tillbaka, men mer om det på föräldramötet.

 

Som sagt, Alexander kommer tillbaka v. 42 och jag stannar i klassen tills höstlovet v. 44. Jag och Alexander kommer därmed att vara tillsammans i klassen i två veckor för att överlämningen ska bli så smidig som möjligt för eleverna.

 

Ni är alltid välkomna att höra av er till mig på min mail jennifer.forsberg@norrkoping.se eller på klasstelefonen 0725971014.

 

Trevlig helg!

/Jennifer och Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar