Villastadsskolan är en F-6-skola med för närvarande ca 200 elever. Skolan ligger i stadsdelen Kneippen. Skolan byggdes redan 1929 och har en stor och spännande skolgård som inbjuder till lek. En del av undervisningen bedrivs i en paviljong med rymliga, moderna lokaler.

torsdag 28 mars 2024

Åk 2 Veckobrev inför v.15

 

Hej alla vårdnadshavare!

Nu har jag träffat många av er på utvecklingssamtalen och för mig känns det väldigt bra att få träffa er och lära känna er och era barn mer. Jag är så tacksam för utvecklingssamtalen som jag har haft hittills, tillsammans kan vi göra det bättre för era barn. Jag kommer att fortsätta med utvecklingssamtalen efter påsklovet och ni som inte har bokat ett utvecklingssamtal, får jättegärna höra av er för att hitta en tid som passar er och mig.

Denna vecka har varit en kort vecka, men trots det jobbade vi aktivt på lektionerna och gjorde så gott vi kan. Jag hoppas att det gick bra för er med hemstudierna i onsdags och att allt funkade.

Efter påsklovet välkomnar vi en ny elev i klassrummet. En pojke som heter Mohammed. 

Arbetsområden v.15

Svenska: Vi kommer att läsa ett nytt kapitel i diamantjakten, kapitel 24 ”önska mig lycka till” och i det kapitlet kommer vi lära oss om hur man läser och följer instruktioner samt lägesord.

Matematik: Vi kommer att fortsätta lära oss mer om hur man löser problemlösnings uppgifter och avsluta kapitlet.

NO: Vi kommer att ha prov på NO. Era barn har fått med sig två häften där de ska välja vilket av de två häftena eller proven de vill göra på onsdag den 10 april.

SO:  Vi kommer inte att påbörja ämnet religion denna vecka då utifrån det sammanfattningen som vi gjorde idag märkte jag att vi behöver fortsätta prata om olika yrken och repetera lite mer.

Engelska: Vi kommer att lära oss nya ord och jobba med ett arbetsblad som handlar om de nya orden.

Teknik: Vi kommer att fortsätta med mitt liv som grej och titta på ett nytt avsnitt som handlar om visselpipan och hur man uppfann den.

Veckoinfo v. 15

Måndag:

Tisdag: musik.

Onsdag: NO- prov.

Torsdag:

Fredag: Simning, läsläxa.

Viktiga datum att hålla koll på:

  • 29/3 - långfredagen (röd dag).
  • 1 april - annandag påsk (röd dag).
  • v.14 – påsklov
  • 1 maj (heldag-röd dag).
  • 9 maj kristi himmelsfärds dag (röd dag)
  • 10 maj och 7 juni -klämdagar.
  • 6 juni – nationaldagen (röd dag).

 

Ni får jättegärna höra av er om ni har några frågor via e-post:Jessi.shamoun@norrkoping.se

Glad påsk önskar vi er.

Jessi, Titti och Eva.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar